piątek, 7 listopada 2014

Zawodzie - "Za kanałem"

Dzielnica nie duża od względem liczby mieszkańców choć o dość dużym obszarze, co tu dużo mówić - zaniedbana. Podobnie jak dzielnica "Zatorze" jest miejscem wielu niespełnionych oczekiwań i realnych potrzeb. Teren m.in dawnej Wyspy Spichrzów jest kiepsko zagospodarowany. Może on jednak w przyszłości i to wcale nieodległej stać się miejscem, gdzie oprócz terenu wydzierżawionego dla Wikingów z Grupy Truso, zacznie się budować domy mieszkalne, lokale użytkowe.

Rozstrzygnięto niedawno konkurs na zagospodarowanie terenów Wyspy Spichrzów. Na stronie Departamentu Urbanistyki i Architektury można zapoznać się z rezultatem głosowania i wybrania najlepszych projektów. Nie wybrano zwycięzcy głównej nagrody. 

Poniżej laureaci II i III miejsca: (kliknięcie na zdjęcie powiększa je)

Wszystkie projekty można zobaczyć na stronie:
http://www.planowanie.umelblag.pl/?q=wynikikonkursu

Zachętą do inwestowania rozbudowy byłoby naprawienie i udrożnienie kanałów na tej dzielnicy. W ten sposób powtarzająca się co jakiś czas "cofka" wód z Zalewu Wiślanego nie zalewałaby piwnic i ulic Zawodzia. Ponadto, wpływać mogłyby tam też łodzie i żaglówki stając się dodatkową atrakcją tych terenów po rewitalizacji tej dzielnicy Elbląga i rozbudowie Portu elbląskiego.
Dodatkowo dzielnica "Za kanałem" skorzystałaby też z rozbudowy Portu, a więc i przekopu Mierzei...Inwestycja przekopania Mierzei Wiślanej jest uzależniona niestety od decyzji rządu RP, który tę inwestycję przekłada się na lata 2015-2020. Koniec realizacji zaplanowany jest według rządu na 2020 r. - mówi Jerzy Wilk.

Nadzieje i rozwój
Prezydent Elbląga, Jerzy Wilk, wystosował pismo do premiera RP Donalda Tuska i do wicepremier Elżbiety Bieńkowskiej, aby wyjaśnić sytuację z budową Kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną oraz pogłębienia torów wodnych wiodących do elbląskiego portu.
- 2 maja 2014 dostałem odpowiedź od podsekretarz stanu, Doroty Pyć z Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, w którym jak gdyby Ministerstwo potwierdza chęć budowy toru wodnego. Co prawda koszt budowy ma wzrosnąć do blisko 650 mln zł. Natomiast dalej jest podkreślane, że korzyści wynikające z tego portu znacznie przekraczają koszty poniesione na jego budowę, czyli jest  to inwestycja bardzo opłacalna zarówno dla Elbląga jak i dla całego regionu

Tymczasem, Urząd Miejski zachęca inwestorów:
• przeznaczenie terenów planowane jest pod usługi turystyczne, gastronomiczne i handlowe połączone z funkcją mieszkaniową
• zagospodarowanie i zabudowa powinna podkreślać walory dziedzictwa historycznego miasta
• atrakcyjne miejsce dla elblążan i turystów

http://www.inwestycje.elblag.pl/s/wyspa-spichrzow

Zniknęłyby wreszcie problemy tamtejszych mieszkańców chociażby dziurawe chodniki. Mieszkańcom Zawodzia potrzebne są nowe nawierzchnie ulic i ich lepsze oświetlenie.
Przykładem uciążliwości ich życia  "Za kanałem" jest np. brak apteki do której trzeba udać się przez most na Stare Miasto. Nie pełni ona jednak dyżurów nocnych.

 Są to rzeczy możliwe do zrealizowania.










Dobrym przykładem jest wykorzystanie kanału płynącego przez Giżycko.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz